اسپلینت

تامپون و اسپلینت چیست؟

تامپون و اسپلینت  از ارتکاب زیبایی بینی در اندرون بینی گذاشته می‌شود تا ترشحات بینی و خون را به خود ربایش کند و 72 ساعت بعد خارج می‌شود. خارج سازی لحظه با الم همراه نیست و حسی مثل قلقلک یا سوزش ضعیف ایجاد می‌نماید. مسلماً می‌توان در صورت درخواست بیمار از گذاشتن تامپون نفع خرج نظر بروز .

تامپون و اسپلینت

تامپون یا مش که باب انتهای عمل جراحی زیبایی بینی در در بینی گذاشته می شود از کالا پنبه است که با مرهم تتراسایکلین نم کرده شده و چرب می شود . کارگذاری تامپون در انتهای پیشه جراحی زیبایی بینی باعث می شود ترشحاتی که داخل طول چند روز دروازه اندر بینی مجمع زمره اضافه می شوند جاذبه این تامپون شود و خلف از خارج کردن این مش که معمولا ظرف تاخت تا سه یوم دوره بعد از اقدام جراحی اعمال آخر می شود بیمار تنفس راحت تر و بهتری داشته باشد ولی چنانچه از تامپون درب انتهای عمل سود نشود این ترشحات تو بینی خشک شده و مدت نوبت بیشتری طول می کشد تابیمار تنفس راحتی از بینی دنبال از جراحی داشته باشد. به کل حال در کنا درخواست بیمار و رجل فشاری وی مبنی بر کار نگذاشتن تامپون بینی می توان این کار را انجام داد و از ارزیابی کردن مش سر پشه دره انتهای کار جراحی بینی خودداری کرد.
اسپلینت یا گچ روی بینی نیز ته از حرفه جراحی زیبایی بینی، روی بینی صبر می‌گیرد و باعث حفظ شکل نهایی بینی می‌شود و 10-7 گاه بعد برداشته می‌شود. هنگام حرفه بینی برای کمتر کردن پهنای بینی در ناحیه استخوانی جراح عمل به شکستن کنترل شده استخوان های بینی می نماید با این کار استخوانهای بینی متحرک می شوند و درون خط میانه مرکز قلب بحبوحه به همچنین نزدیک می شوند با این کار به زبان بینی قلمی تر می شود برای این که استخوان ها دروازه اندر موقعیت جدید خود فراغ بگیرند و همان مقر جوش بخورند و مسکن به اطاق نشوند و از گچ یا هم اسپلینت روی بینی دروازه اندر انتهای جراحی بینی ضرر می شود. این گچ حدود هفت تا قریه روز خلف از حرفه جراحی بینی توسط دکتر قارونی خارج می شودو به جای لمحه روی بینی شما چسب ضربت دیده می شود . باب طول زمانی که گچ روی بینی شما طمانینه آرام دارد باید سعی کنید که به هیچ عنوان این گچ خیس و گل رها نشود . بهتر است از حمام کردن خودداری کنید ولی در صورتی که احتیاج شدید به گرمابه رفتن کردن دارید میتوانید با مراجعه به مطلب راجع به غسل پس از جراحی روند لازم را یاد بگیرید.

یکی از موارد مهم ظهر از وظیفه جراحی زیبایی بینی، شستشوی داخل بینی با سرم  است که باعث کاهش پیله مخاط تو بینی و خارج ازمد افتادن لخته‌های خون و ترشحات اندرون بینی می‌شود و گناه سینه بهبود تنفس و کاهش گرفتگی بینی می‌شود.

شستشوی بینی با سرم

برای شستشوی بینی باید سرنگ10  سی سی تهیه کنید و سوزن آنرا خارج کرده دور بیاندازید سرم را در سرنگ بکشید و به باطن بینی به آرامی پمپ نمایید.
نکته مهم این است که میقات پمپ کردن سرم اندرون بینی باید سرنگ گرز تیرک بر کنا قرار گیرد نی و آری موازی با آن. همه چه این کار مدخل سرپوش طول لیل بیشتر خاتمه شود بهتر است. حکماً وسایل شستن دهنده زیادی دروازه اندر داروخانه‌ها به فروش می‌رسند اما به چشم دکتر قارونی این آیین بهترین ادب شستشوی بینی با سرم  از کردار جراحی زیبایی بینی‌ است، باید توجه داشته باشید که سه تا چهار روز پشت از وظیفه جراحی بینی می‌توانید غسل با سرنگ و سرم را مقدمه کنید ولی سر پشه دره روزهای ابتدایی باید بسیار صبر و بدون ضیق اختناق این کار کنا پذیرد. منظور آرمان از شستشوی اندرون بینی محض و تنها مگر لاغیر تمیز نمودن در بینی است و نیازی نیست که از یک سوراخ بینی سرم کارشناس و از سوراخ دیگر خارج شود.
فرجام به موقع و مرتب شستشوی بینی با سرم حتما باید توسط بیمار جدی گرفته شود و یومیه چند بار تکرار گردد. عدم پایان شستشو باعث می شود دلمه های خون که داخل انتهای روزگار جراحی مدخل سرپوش بینی شما ایجاد شده اند و نیز ترشحات بینی به مدت زیاد سر پشه دره بینی بمانند و نه تنها  باعث ایجاد گرفتگی بینی و اخلال تنفس از بینی و کاهش حس بویایی می شود بلکه ممکن است این مواد تجمع یافته در اندرون بینی عفونی شوند و باعث ایجاد بوی بد مدخل سرپوش بینی شود و تنفس بیمار بد بو شود و این عفونت با وسعت بیشتر می تواند باعث ایجاد موکوزیت یا برافروختگی مخاط که با درد تو بینی ندیم است گردد.
دروازه اندر صورتی که عقب از عمل جراحی زیبایی بینی جراح در در بینی شما تامپون یا مش بگذارد معمولا این مش عقب از 3 لیل خارج میشود و ظهر از خروج حین میتوانید به آرامی شستشوی داخل بینی با سرم را نخست و ختم نمایید و ولو هم از نخست و انتها مش در بینی شما نیست میتوانید به آرامی از روز سوم لذا بعد از جراحی بینی شستشوی درون بینی را آغاز نمایید.

بینی از 3 ساختمان اصلی تشکیل شده است یکی پوسته پوشاننده روی بینی و دیگری داربست زیر قشر که خود از ساختارهای استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. نوع قشر پوشاننده روی بینی داخل نتیجة فعل جراحی زیبایی بینی و نیز تکنیک‌های جراحی بسیار مؤثر است.حالا سوالی که مطرح میشه اینه که بینی گوشتی چیست؟

بینی گوشتی

اگر پوسه روی بینی ضخیم بوده حاوی غدد چربی زیادی باشد به نادرست به آن بینی گوشتی کلام بیان می‌شود. مدخل سرپوش واقع بینی با توجه به پوست لحظه به 3 جوخه تقسیم می‌شود:

  1. بینی با پوست نازک
  2. بینی با پوست نرمال
  3. بینی با پوست ضخیم

جراحی بینی سر پشه دره افراد دارای ورقه ضخیم (بینی گوشتی) قابل عاقبت است منتها قبل جراحی و داخل جلسات مشاوره اولیه توضیحات بایسته به بیمار در مورد نوع ورقه بیمار داده خواهد شد. محدودیت‌هایی از نظر پایان جراحی بینی گوشتی هویت عرضه دارد که به آن‌ها نظر امر خواهد شد.

  • تورم بعد از جراحی زیبایی بینی سر پشه دره بینی‌ گوشتی بیشتر از حالت عادی خواهد بود (حدود یک تا تاخت سال)
  • در ارتکاب بینی‌ گوشتی نمی‌توان سایز بینی را خیلی خیلی کم کرد و مدخل سرپوش جراحی بینی‌ گوشتی بیش از اینکه به فکر کاستن از سایز بینی باشیم، به فکر صلح تصحیح عیوب بینی و تقویت داربست بینی هستیم.

برای درک بهتر موضوع با این مثال توجه کنید . خانه ای را تو نظر بگیرید که یک سقف بسیار سنگین دارد که این سقف روی چهار دیوار قرار گرفته است این دیوارها بافتهای استخوانی و غضروفی بینی هستند و سقف سنگین این بیت هم در واقع لحات روی بینی است . جراح حیث انگیزه کوچک کردن بینی موقع جراحی از سایز نسل و غضروف کم میکند و به ساختمان آن شکل میدهد. حال گر این دیوار ها بیش از حد کوچک شوند باعث میشود سقف سنگین بیت ریزش کند.

این نکته بسیار مهم است که بینی گوشتی را نمی‌توان با جراحی خیلی خیلی کوچکتر کرد و بیمار می‌بایست سبق از عمل بلندپایگان کامل به این نکته داشته باشد و از عمل بینی خود توقعات منطقی و عقلانی داشته باشد و در فکر کوچک کردن خیلی زیاد بینی خود نباشد.

حتماً شنیده‌اید که بینی گوشتی پس از جراحی بر می‌گردد. عقب گرد بینی گوشتی بعد از عمل جراحی یک باور کاملاً غلط است و هیچ پایه علمی ندارد. سر پشه دره واقع بینی گوشتی که با شرعیات صحیح جراحی شده باشد و جراح وقت جراحی بینی گوشتی مبادرت به تقویت ساختار داربستی بینی نموده باشد بلی تنها بر نمی‌گردد بلکه با گذشت مجال و کاهش تورم بینی  به زمان زیباتر از پیش از جراحی خواهد شد.

انحراف بینی باید از 2 جهت مورد بررسی قرار گیرد یکی انحراف داخلی تیغه بینی است و دیگری کج بودن ظاهری بینی.
به تیغه میانه مرکز قلب بحبوحه بینی که بینی را به کورس دور قسمت تقسیم می‌کند سپتوم بینی می‌گوییم. تیغه بینی دیواری است که از ساختمان‌های غضروفی و استخوانی تشکیل شده است،‌ قسمت‌های عقبی حین استخوانی و قسمت‌های جلویی ساختمانی غضروفی دارند.

انحراف بینی
انحراف بینی

انحراف بینی

ذکر این نکته مهم است که تو تمامی افراد این تیغه بینی تا حدی ضلال دارد و به جمله دیگر سپتوم بدون هیچگونه انحرافی نیست ندارد و درب اکثریت افراد با بررسی دقیق متوجه خواهیم شد که مقداری کج روی سپتوم بینی جزئی هویت عرضه دارد ولی این ضلال بینی جزئی دلیلی بر انجام جراحی انحراف بینی نیست مهم این است که آیا این خمیدگی بینی برای بیمار مشکلی خصوصاً از لحاظ تنفسی ایجاد نموده است یا خیر. داخل صورتی که ضلال بینی شخصی را مبتلا مشکلات تنفسی نموده باشد می‌توان با جراحی کج روی بینی،‌ مشکل را تصحیح نمود. ضروری به ذکر است که اگر جراحی تنها مگر لاغیر به قصد مرمت تادیب انحراف تیغه بینی فرجام شود،‌ کج روی تیغه بینی رفع شده و تنفس بیمار بهبود میابدولی تغییر مدخل سرپوش شکل ظاهری بینی ایجاد نخواهد شد و لخت عداد جراحی‌های زیبایی به حساب نخواهد آمد.
روش دیگری از انحراف بینی انحرافی است که عیان بینی را هم درگیر کرده و به حین deviated Nose یا همان بینی کج می‌گویند که با جراحی بینی به سادگی شایسته برطرف ازمد افتادن میباشد. این کجی ظاهری بینی می‌تواند یار پابه پا با کجی تیغه باشد و یا فقط محدود به کجی مدخل سرپوش استخوان‌های بینی باشد. جهت آشتی کجی ظاهری بینی نیاز به خاتمه جراحی زیبایی نیست دارد که داخل حین شغل جراحی خمیدگی تیغة بینی هم درون صورتی که وجود داشته باشد. تهذیب می‌گردد .
یکی از علایق دکتر قارونی که مدتها روی وقت حسن مطالعه نموده اند جراحی و روشهای تهذیب بینی های به صلح کج میباشد و ایشان پایان رقعه خود درب دوره تخصصی گوش و حلق و بینی را به این موضوع خاص دادند و با مطالعه بیمارانی که تو دوران کودکی و سنین رشد دچار ضربه بینی شده بودند و نوشته ها پیامدها آن ضربه تو بزرگسالی صراط حل های جدید و نوینی در مرمت تادیب بینی های دارای کجی ظاهری نمودن نمودند که مورد توجه و پیشواز کنگره های معتبر داخلی و خارجی آرامش گرفت و ایشان داخل کنگره بین المللی گوش و حلق و بینی دروازه اندر سال 2013 درون این مورد سخنرانی کردند.
تا به حال بیماران بسیاری از این تبانی با انحراف تیغه بینی چه کژی اعتساف داخلی و چه کجی ظاهری توسط ایشان جراحی شده اند و حتی جراحی پلک موفق زیادی داشته اند و به نتایج دلخواه رابطه تسلط یافته اند .

تامپون و اسپلینت

عمل جراحی زیبایی بینی و ارتودنسی

عمل جراحی زیبایی بینی و ارتودنسی با هم تداخل دارند؟ پلاک‌های ارتودنسی مانعی جهت انجام جراحی بینی نیست.

همانطور که قبلاً هم گفته شد، برای اصلاح وضعیت ظاهری و ساختاری بینی احتیاج به کاربرد غضروف دنده در جراحی بینی داریم. اولین و بهترین منبع استفاده از غضروف خود بینی است، در تیغه (سپتوم) بینی مقدار زیادی غضروف ذخیره شده است که در واقع هدیه خداوند به جراحان بینی است. در اکثر موارد، غضروف موجود در سپتوم (تیغه بینی) به اندازه‌ای هست که مشکلات بینی را بتوان با آن برطرف نمود. در برخی موارد غضروف بینی کفایت نمی‌کند و ممکن است نیاز به منبع دیگری جهت بدست آمدن غضروف داشته باشیم، برخی از این موارد عبارتند از:

1- عملهای جراحی ترمیمی : البته در اغلب موارد جراحی ترمیمی بازهم می‌توان از غضروف خود بینی استفاده کرد. اما در صورتی که در عمل یا عملهای قبلی، غضروف سپتوم مصرف شده  و تمام شده باشد نیاز به غضروف یا منبع دیگر داریم .

2- سابقه ضربه‌های شدید به بینی : در بعضی از بیماران که سابقه اصابت ضربه‌های متعدد را در سالهای گذشته به بینی می‌دهند مثل افرادی که ورزشهای رزمی مثل بوکس کار می‌کنند به علت ضربات مختلف به بینی ممکن است غضروفهای تیغة بینی از بین رفته باشد.

3- سابقه انجام جراحی انحراف بینی: در افرادی که انحراف تیغة بینی داشته‌ اند و قبلاً تحت عمل جراحی انحراف بینی بدون انجام جراحی زیبایی قرار گرفته‌ اند نیز ممکن است در جراحی انحراف بینی، غضروفهای تیغة بینی از بین رفته باشند.

کاربرد غضروف دنده در جراحی بینی

در این موارد نیاز به استفاده از منابع دیگر غضروف داریم که می‌توان از غضروف گوش بیمار یا غضروف دنده استفاده کرد.

اگر نیاز به غضروف کم باشد از غضروف گوش بیمار استفاده می‌شود، برای انجام این کار، در هنگامی که بیمار بی‌هوش شده است برش در قسمت داخلی لالة گوش بیمار داده می‌شود و غضروف لالة گوش خارج می‌شود، لازم است بدانید برش داده شده روی لالة گوش بعد از مدتی خوب می‌شود و جای بخیه آنهم به جا نمی‌ماند و در ضمن برداشتن غضروف گوش باعث ایجاد بد شکلی و یا تغییر شکل لالة گوش به هیچ عنوان نخواهد شد. در صورت نیاز می‌توان از هر 2 گوش بیمار، غضروف لازمه را بدست آورد.

در مواردی که نیاز به مقدار زیادی غضروف برای بازسازی ساختمانهای غضروفی استخوانی بیمار وجود داشته باشد، کاربرد غضروف دنده در جراحی بینی مشخص میشود. برای این کار برشی کوچک و دو تا سه سانتی‌متری روی قفسه سینه  (در خانم‌ها این برش در زیر سینه راست و در آقایان مقداری پایین‌تر ) ایجاد می‌شود و مقدار غضروف مورد نیاز از دنده بدست می‌آید. میزان غضروفی که از دنده بدست می‌آید بسیار بیشتر از غضروف گوش است و می‌توان با آن تغییرات زیادی را در بینی بیمار ایجاد نمود. بعد از عمل جراحی بینی ممکن است تا چند روز بیمار درد بسیار کمی در ناحیه قفسة سینه حس کند که با مصرف مسکن‌های ساده مثل استامینوفن این درد برطرف می‌شود.

یکی از موارد مهم پس از عمل جراحی زیبایی بینی، شستشوی داخل بینی با سرم شستشو است که باعث کاهش ورم مخاط داخل بینی و خارج شدن لخته‌های خون و ترشحات داخل بینی می‌شود و سبب بهبود تنفس و کاهش گرفتگی بینی می‌شود.

شستشوی بینی با سرم

برای شستشوی بینی باید سرنگ10  سی سی تهیه کنید و سوزن آنرا خارج کرده دور بیاندازید سرم  را داخل سرنگ بکشید و به داخل بینی به آرامی پمپ نمایید.
نکته مهم این است که هنگام پمپ کردن سرم داخل بینی باید سرنگ عمود بر صورت قرار گیرد نه موازی با آن. هر چه این کار در طول روز بیشتر انجام شود بهتر است. البته وسایل شستشو دهنده زیادی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند اما به نظر دکتر قارونی این روش بهترین روش شستشوی بینی با سرم پس از عمل جراحی زیبایی بینی‌ است، باید توجه داشته باشید که سه تا چهار روز پس از عمل جراحی بینی می‌توانید شستشو با سرنگ و سرم را شروع کنید ولی در روزهای ابتدایی باید بسیار آرام و بدون فشار این کار صورت پذیرد. هدف از شستشوی داخل بینی فقط و فقط تمیز نمودن داخل بینی است و نیازی نیست که از یک سوراخ بینی سرم وارد و از سوراخ دیگر خارج شود.
انجام به موقع و مرتب شستشوی بینی با سرم حتما باید توسط بیمار جدی گرفته شود و روزانه چند بار تکرار گردد. عدم انجام شستشو باعث می شود لخته های خون که در انتهای زمان جراحی در بینی شما ایجاد شده اند و نیز ترشحات بینی به مدت زیاد در بینی بمانند و نه تنها  باعث ایجاد گرفتگی بینی و اختلال تنفس از بینی و کاهش حس بویایی می شود بلکه ممکن است این مواد تجمع یافته در داخل بینی عفونی شوند و باعث ایجاد بوی بد در بینی شود و تنفس بیمار بد بو شود و این عفونت با گسترش بیشتر می تواند باعث ایجاد موکوزیت یا التهاب مخاط که با درد داخل بینی همراه است ، گردد.
در صورتی که پس از عمل جراحی زیبایی بینی جراح در داخل بینی شما تامپون یا مش بگذارد معمولا این مش پس از 3 روز خارج میشود و پس از خروج آن میتوانید به آرامی شستشوی داخل بینی با سرم را شروع نمایید و اگر هم از ابتدا مش داخل بینی شما نیست میتوانید به آرامی از روز سوم پس از جراحی شستشوی داخل بینی را شروع نمایید.
درفیلم و شکل های زیر مراحل و نیز نحوه انجام شستشوی بینی پس از جراحی بینی نمایش داده شده است .

تامپون و اسپلینت چیست؟

تامپون و اسپلینت پس از عمل زیبایی بینی در داخل بینی گذاشته می‌شود تا ترشحات بینی و خون را به خود جذب کند و 72 ساعت بعد خارج می‌شود. خارج سازی آن با درد همراه نیست و حسی مثل قلقلک یا سوزش ضعیف ایجاد می‌نماید. البته می‌توان در صورت درخواست بیمار از گذاشتن تامپون صرف نظر نمود .

تامپون و اسپلینت

تامپون یا مش که در انتهای عمل جراحی زیبایی بینی در داخل بینی گذاشته می شود از جنس پنبه است که با پماد تتراسایکلین آغشته شده و چرب می شود . کارگذاری تامپون در انتهای عمل جراحی زیبایی بینی باعث می شود ترشحاتی که در طول چند روز در بینی جمع می شوند جذب این تامپون شود و پس از خارج کردن این مش که معمولا ظرف دو تا سه روز بعد از عمل جراحی انجام می شود بیمار تنفس راحت تر و بهتری داشته باشد ولی اگر از تامپون در انتهای عمل استفاده نشود این ترشحات در بینی خشک شده و مدت زمان بیشتری طول می کشد تابیمار تنفس راحتی از بینی پس از جراحی داشته باشد. به هر حال در صورت درخواست بیمار و پا فشاری وی مبنی بر کار نگذاشتن تامپون بینی می توان این کار را انجام داد و از گذاشتن مش در انتهای عمل جراحی بینی خودداری کرد.
اسپلینت یا گچ روی بینی نیز پس از عمل جراحی زیبایی بینی، روی بینی قرار می‌گیرد و باعث حفظ شکل نهایی بینی می‌شود و 10-7 روز بعد برداشته می‌شود.هنگام عمل بینی برای کمتر کردن پهنای بینی در ناحیه استخوانی جراح اقدام به شکستن کنترل شده استخوان های بینی می نماید با این کار استخوانهای بینی متحرک می شوند و در خط وسط به هم نزدیک می شوند با این کار به اصطلاح بینی قلمی تر می شود برای این که استخوان ها در موقعیت جدید خود قرار بگیرند و همان جا جوش بخورند و جا به جا نشوند و از گچ یا همان اسپلینت روی بینی در انتهای جراحی بینی استفاده می شود .این گچ حدود هفت تا ده روز پس از عمل جراحی بینی توسط دکتر قارونی خارج می شودو به جای آن روی بینی شما چسب زده می شود . در طول زمانی که گچ روی بینی شما قرار دارد باید سعی کنید که به هیچ عنوان این گچ خیس و شل نشود . بهتر است از حمام کردن خودداری کنید ولی در صورتی که احتیاج شدید به استحمام کردن دارید میتوانید با مراجعه به مطلب راجع به استحمام پس از جراحی روش لازم را یاد بگیرید.

انحراف بینی چییست؟

انحراف بینی باید از 2 سو مورد بررسی هال گیرد یکی خمیدگی داخلی تیغه بینی است و دیگری کج بی پروایی کردن ظاهری بینی.
به تیغه میانه مرکز قلب بحبوحه بینی که بینی را به نوبت قسمت تقسیم می‌کند سپتوم بینی می‌گوییم. تیغه بینی دیواری است که از ساختمان‌های غضروفی و استخوانی تشکیل شده است،‌ قسمت‌های عقبی نفس استخوانی و قسمت‌های جلویی ساختمانی غضروفی دارند.

انحراف بینی
انحراف بینی

عمل جراحی انحراف بینی

ذکر این نکته مهم است که باب تمامی افراد این تیغه بینی تا حدی کج روی دارد و به تکلم دیگر سپتوم بدون هیچگونه انحرافی نیست ندارد و دروازه اندر اکثریت افراد با بررسی دقیق متوجه خواهیم شد که مقداری خمیدگی سپتوم بینی جزئی کارآیی دارد ولی این گمراهی گرایش بینی جزئی دلیلی بر پایان جراحی انحراف بینی نیست مهم این است که آیا این میل بینی برای بیمار مشکلی خصوصاً از منظر تنفسی ایجاد نموده است یا خیر. درب صورتی که ضلالت بینی شخصی را دستخوش مشکلات تنفسی نموده باشد می‌توان با جراحی کژی اعتساف بینی،‌ مشکل را تصحیح نمود. لازم به ذکر است که ار جراحی محض به قصد تهذیب انحراف تیغه بینی انجام شود،‌ گمراهی گرایش تیغه بینی رفع شده و تنفس بیمار بهبود میابدولی تغییر تو شکل ظاهری بینی ایجاد نخواهد شد و سالک جراحی‌های زیبایی به حساب نخواهد آمد.
گونه جنس دیگری از انحراف بینی انحرافی است که علنی بینی را نیز درگیر کرده و به لمحه deviated Nose یا نیز بینی کج می‌گویند که با جراحی بینی به سادگی سزاوار برطرف شدن میباشد. این کجی ظاهری بینی می‌تواند ندیم با کجی تیغه باشد و یا منحصراً بس محدود به کجی در استخوان‌های بینی باشد. جهت صلح تصحیح کجی ظاهری بینی نیاز به انجام جراحی زیبایی نیست دارد که دروازه اندر حین اقدام جراحی کجی تیغة بینی هم سر پشه دره صورتی که کارآیی داشته باشد. غلطگیری تعمیر می‌گردد .
یکی از علایق دکتر قارونی که مدتها روی ثانیه مطالعه نموده اند جراحی و روشهای اصلاح بینی های به زبان کج میباشد و ایشان پایان رقیمه خود درون دوره تخصصی گوشه و حلق و بینی را به این موضوع ویژه تعلق دادند و با مطالعه بیمارانی که سر پشه دره دوران کودکی و سنین برکشی دچار ضربت آسیب قرعه بینی شده بودند و نوشته ها پیامدها آن ضربه مدخل سرپوش بزرگسالی نهج حل های جدید و نوینی در سازش بینی های دارای کجی ظاهری نمودن نمودند که مورد توجه و خوش آمد پذیره ابرازعلاقه کنگره های معتبر داخلی و خارجی فراغت گرفت و ایشان دروازه اندر کنگره بین المللی گوشه و حلق و بینی دروازه اندر سال 2013 دروازه اندر این مورد سخنرانی کردند.
تا به حال بیماران بسیاری از این قدرت با خمیدگی تیغه بینی چه کج روی داخلی و چه کجی ظاهری توسط ایشان جراحی شده اند و حتی جراحی پلک موفق زیادی داشته اند و به نتایج دلخواه رابطه تسلط یافته اند .

بینی از 3 ساختمان اصلی تشکیل شده است یکی لحات پوشاننده روی بینی و دیگری داربست زیر پوسه که خود از ساختارهای استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. نوع بشره پوشاننده روی بینی مدخل سرپوش نتیجة شغل جراحی زیبایی بینی و نیز تکنیک‌های جراحی بسیار مؤثر است.حالا سوالی که مطرح میشه اینه که بینی گوشتی چیست؟

 عمل جراحی بینی گوشتی

اگر قشر روی بینی ضخیم بوده حاوی غدد چربی زیادی باشد به اشتباه به دم بینی گوشتی کلام بیان می‌شود. دروازه اندر واقع بینی با توجه به پوست نزاکت مال به 3 عده تقسیم می‌شود:

  1. بینی با پوست نازک
  2. بینی با پوست نرمال
  3. بینی با قشر ضخیم

جراحی بینی داخل افراد دارای پوسته ضخیم (بینی گوشتی) قابل ارتکاب است ولی قبل جراحی و درون جلسات مشاوره اولیه توضیحات لازمه به بیمار دروازه اندر مورد نوع لایه بیمار داده خواهد شد. محدودیت‌هایی از نظر فرجام جراحی بینی گوشتی نابودی دارد که به آن‌ها تلویح خواهد شد.

  • تورم بعد از جراحی زیبایی بینی مدخل سرپوش بینی‌ گوشتی بیشتر از حالت عادی خواهد بود (حدود یک تا دو سال)
  • در ادا بینی‌ گوشتی نمی‌توان سایز بینی را خیلی خیلی کم کرد و باب جراحی بینی‌ گوشتی بیش از اینکه به فکر کاستن از سایز بینی باشیم، به فکر آشتی عیوب بینی و تقویت داربست بینی هستیم.

برای درک بهتر موضوع با این مثال توجه کنید . غرفه ای را درون نظر بگیرید که یک سقف بسیار سنگین دارد که این سقف روی چهار دیوار قرار ناراحت است این دیوارها بافتهای استخوانی و غضروفی بینی هستند و سقف سنگین این منزل هم تو واقع قشر روی بینی است . جراح جانب کوچک کردن بینی هنگام جراحی از سایز استه و غضروف کم میکند و به ساختمان نفس شکل میدهد. حال درصورتی که این دیوار ها بیش از فراوان زیاد کوچک شوند باعث میشود سقف سنگین منزل ریزش کند.

این نکته بسیار مهم است که بینی گوشتی را نمی‌توان با جراحی خیلی خیلی کوچکتر کرد و بیمار می‌بایست قبل از عمل بلندپایگان کامل به این نکته داشته باشد و از عمل بینی خود توقعات منطقی و عقلانی داشته باشد و مدخل سرپوش فکر کوچک کردن خیلی زیاد بینی خود نباشد.

حتماً شنیده‌اید که بینی گوشتی خلف از جراحی بر می‌گردد. برگشت بینی گوشتی بعد از کار جراحی یک باور کاملاً اشتباه است و هیچ پایه علمی ندارد. داخل واقع بینی گوشتی که با علوم شرعی کلیات صحیح جراحی شده باشد و جراح وقت جراحی بینی گوشتی رفتار به تقویت ساختار داربستی بینی نموده باشد خیر تنها بر نمی‌گردد بلکه با گذشت موسم و کاهش تورم بینی نهار به روز زیباتر از پیش از جراحی خواهد شد.

سن خاتمه عمل جراحی زیبایی بینی در افراد مختلف متفاوت میباشد:

  •  در دختران دنبال از 16 و باب پسران پشت از 18 سالگی می‌توان اقدام به ادا جراحی بینی نمود.
  • در سن‌های بالاتر می‌توان باب هر سنی جراحی را اجرا داد ولی به همه حال نتایج جراحی در افرادی که پوسه جوان و آبدار دارند تا حدودی از افراد میانسال بهتر خواهد بود.

سن انجام عمل جراحی زیبایی بینی داخل سنی کمتر از سنین ذکر شده یعنی دختر زیر16 سال و نونهال و دختر زیر 18 سال میتواند باعث ایجاد نقصان در رشد و بلوغ کنا و بینی شود. تو واقع بینی مرکز رشد کنا است و دستور رشد کل صورت در موسم بلوغ توسط صفحات رشد استخوانی که درون بینی سکون دارند داده میشود.پس رفتار جراحی زیبایی بینی و یا سن فرجام عمل جراحی زیبایی بینی سابق از بلوغ میتواند جهت ایجاد نقایصی مدخل سرپوش رشد فاعل و بینی شود .جهت ثبوت ثابت این موضوع تحقیقات زیادی ارتکاب شده است سر پشه دره یکی از این تحقیقات که روی خرگوشها مدخل سرپوش سال 2010 سر پشه دره امریکا پایان شده است تعدادی بچه خرگوش را که تازه متولد شده بودند جراحی کرده و مراکز برکشی بینی انها را تخریب کردند سپس با بزرگ شدن بچه خرگوشها و به بلوغ رسیدن آنها متوجه شدند که بلی تنها بینی آنها رشد نکرده است بلکه رشد ما بقی فاعل هم با نابسامانی مواجه شده و برکشی کاملی ندارد.پس این فرضیه به تایید رسید که صفحات برکشی استخوانی بینی نشانه جا شروع رشد خود بینی و بقیه فاعل در اوقات بلوغ هستند و حتی المقدور نباید پیش از فصل بلوغ آسیب ببینند و سن حرفه بینی بعد از زمان بلوغ است.

سن مناسب جراحی بینی

در موارد بسیار خاص و نایافت و وافر ممکن است کودکان گرفتار انحراف بینی شدید باشند که علت وقت حسن می تواند مادرزادی و یا در خاصیت ضربه به بینی باشد . باب این کودکان تنفس از بینی مختل شده علایمی مثل تنفس دهانی وخشکی دهن هنگام بیدار ازمد افتادن از خواب و همین طور خرو ورم آماه شبانه ایجاد میشود.

در این مورد خاص منحصراً بس و تنها مگر لاغیر جراحی خمیدگی بینی که در اصطلاح علمی به آن سپتوپلاستی می گویند و نه عمل زیبایی طرفه العین هم به صورت کاملا محدود ارتکاب میشود . و مرام از جراحی فقط تنقیح انحراف بینی از وارد و خارج بینی بدون ایجاد تغییرات ظاهری دروازه اندر بینی کودک است . با این فعل جراحی و تصحیح گمراهی گرایش بینی تنفس کودک تا حدودی بهتر میشود و انتها عمل اصلی یعنی تصحیح کامل اعوجاج بینی و سن جراحی بینی به سنین بالاتر یعنی دختران بالای 15 تا 16 سالگی و پسران بالای 18 سالگی موکول میشود.