اسپلینت

تامپون و اسپلینت چیست؟

تامپون و اسپلینت  از ارتکاب زیبایی بینی در اندرون بینی گذاشته می‌شود تا ترشحات بینی و خون را به خود ربایش کند و 72 ساعت بعد خارج می‌شود. خارج سازی لحظه با الم همراه نیست و حسی مثل قلقلک یا سوزش ضعیف ایجاد می‌نماید. مسلماً می‌توان در صورت درخواست بیمار از گذاشتن تامپون نفع خرج نظر بروز .

تامپون و اسپلینت

تامپون یا مش که باب انتهای عمل جراحی زیبایی بینی در در بینی گذاشته می شود از کالا پنبه است که با مرهم تتراسایکلین نم کرده شده و چرب می شود . کارگذاری تامپون در انتهای پیشه جراحی زیبایی بینی باعث می شود ترشحاتی که داخل طول چند روز دروازه اندر بینی مجمع زمره اضافه می شوند جاذبه این تامپون شود و خلف از خارج کردن این مش که معمولا ظرف تاخت تا سه یوم دوره بعد از اقدام جراحی اعمال آخر می شود بیمار تنفس راحت تر و بهتری داشته باشد ولی چنانچه از تامپون درب انتهای عمل سود نشود این ترشحات تو بینی خشک شده و مدت نوبت بیشتری طول می کشد تابیمار تنفس راحتی از بینی دنبال از جراحی داشته باشد. به کل حال در کنا درخواست بیمار و رجل فشاری وی مبنی بر کار نگذاشتن تامپون بینی می توان این کار را انجام داد و از ارزیابی کردن مش سر پشه دره انتهای کار جراحی بینی خودداری کرد.
اسپلینت یا گچ روی بینی نیز ته از حرفه جراحی زیبایی بینی، روی بینی صبر می‌گیرد و باعث حفظ شکل نهایی بینی می‌شود و 10-7 گاه بعد برداشته می‌شود. هنگام حرفه بینی برای کمتر کردن پهنای بینی در ناحیه استخوانی جراح عمل به شکستن کنترل شده استخوان های بینی می نماید با این کار استخوانهای بینی متحرک می شوند و درون خط میانه مرکز قلب بحبوحه به همچنین نزدیک می شوند با این کار به زبان بینی قلمی تر می شود برای این که استخوان ها دروازه اندر موقعیت جدید خود فراغ بگیرند و همان مقر جوش بخورند و مسکن به اطاق نشوند و از گچ یا هم اسپلینت روی بینی دروازه اندر انتهای جراحی بینی ضرر می شود. این گچ حدود هفت تا قریه روز خلف از حرفه جراحی بینی توسط دکتر قارونی خارج می شودو به جای لمحه روی بینی شما چسب ضربت دیده می شود . باب طول زمانی که گچ روی بینی شما طمانینه آرام دارد باید سعی کنید که به هیچ عنوان این گچ خیس و گل رها نشود . بهتر است از حمام کردن خودداری کنید ولی در صورتی که احتیاج شدید به گرمابه رفتن کردن دارید میتوانید با مراجعه به مطلب راجع به غسل پس از جراحی روند لازم را یاد بگیرید.

یکی از موارد مهم ظهر از وظیفه جراحی زیبایی بینی، شستشوی داخل بینی با سرم  است که باعث کاهش پیله مخاط تو بینی و خارج ازمد افتادن لخته‌های خون و ترشحات اندرون بینی می‌شود و گناه سینه بهبود تنفس و کاهش گرفتگی بینی می‌شود.

شستشوی بینی با سرم

برای شستشوی بینی باید سرنگ10  سی سی تهیه کنید و سوزن آنرا خارج کرده دور بیاندازید سرم را در سرنگ بکشید و به باطن بینی به آرامی پمپ نمایید.
نکته مهم این است که میقات پمپ کردن سرم اندرون بینی باید سرنگ گرز تیرک بر کنا قرار گیرد نی و آری موازی با آن. همه چه این کار مدخل سرپوش طول لیل بیشتر خاتمه شود بهتر است. حکماً وسایل شستن دهنده زیادی دروازه اندر داروخانه‌ها به فروش می‌رسند اما به چشم دکتر قارونی این آیین بهترین ادب شستشوی بینی با سرم  از کردار جراحی زیبایی بینی‌ است، باید توجه داشته باشید که سه تا چهار روز پشت از وظیفه جراحی بینی می‌توانید غسل با سرنگ و سرم را مقدمه کنید ولی سر پشه دره روزهای ابتدایی باید بسیار صبر و بدون ضیق اختناق این کار کنا پذیرد. منظور آرمان از شستشوی اندرون بینی محض و تنها مگر لاغیر تمیز نمودن در بینی است و نیازی نیست که از یک سوراخ بینی سرم کارشناس و از سوراخ دیگر خارج شود.
فرجام به موقع و مرتب شستشوی بینی با سرم حتما باید توسط بیمار جدی گرفته شود و یومیه چند بار تکرار گردد. عدم پایان شستشو باعث می شود دلمه های خون که داخل انتهای روزگار جراحی مدخل سرپوش بینی شما ایجاد شده اند و نیز ترشحات بینی به مدت زیاد سر پشه دره بینی بمانند و نه تنها  باعث ایجاد گرفتگی بینی و اخلال تنفس از بینی و کاهش حس بویایی می شود بلکه ممکن است این مواد تجمع یافته در اندرون بینی عفونی شوند و باعث ایجاد بوی بد مدخل سرپوش بینی شود و تنفس بیمار بد بو شود و این عفونت با وسعت بیشتر می تواند باعث ایجاد موکوزیت یا برافروختگی مخاط که با درد تو بینی ندیم است گردد.
دروازه اندر صورتی که عقب از عمل جراحی زیبایی بینی جراح در در بینی شما تامپون یا مش بگذارد معمولا این مش عقب از 3 لیل خارج میشود و ظهر از خروج حین میتوانید به آرامی شستشوی داخل بینی با سرم را نخست و ختم نمایید و ولو هم از نخست و انتها مش در بینی شما نیست میتوانید به آرامی از روز سوم لذا بعد از جراحی بینی شستشوی درون بینی را آغاز نمایید.

بینی از 3 ساختمان اصلی تشکیل شده است یکی پوسته پوشاننده روی بینی و دیگری داربست زیر قشر که خود از ساختارهای استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. نوع قشر پوشاننده روی بینی داخل نتیجة فعل جراحی زیبایی بینی و نیز تکنیک‌های جراحی بسیار مؤثر است.حالا سوالی که مطرح میشه اینه که بینی گوشتی چیست؟

بینی گوشتی

اگر پوسه روی بینی ضخیم بوده حاوی غدد چربی زیادی باشد به نادرست به آن بینی گوشتی کلام بیان می‌شود. مدخل سرپوش واقع بینی با توجه به پوست لحظه به 3 جوخه تقسیم می‌شود:

  1. بینی با پوست نازک
  2. بینی با پوست نرمال
  3. بینی با پوست ضخیم

جراحی بینی سر پشه دره افراد دارای ورقه ضخیم (بینی گوشتی) قابل عاقبت است منتها قبل جراحی و داخل جلسات مشاوره اولیه توضیحات بایسته به بیمار در مورد نوع ورقه بیمار داده خواهد شد. محدودیت‌هایی از نظر پایان جراحی بینی گوشتی هویت عرضه دارد که به آن‌ها نظر امر خواهد شد.

  • تورم بعد از جراحی زیبایی بینی سر پشه دره بینی‌ گوشتی بیشتر از حالت عادی خواهد بود (حدود یک تا تاخت سال)
  • در ارتکاب بینی‌ گوشتی نمی‌توان سایز بینی را خیلی خیلی کم کرد و مدخل سرپوش جراحی بینی‌ گوشتی بیش از اینکه به فکر کاستن از سایز بینی باشیم، به فکر صلح تصحیح عیوب بینی و تقویت داربست بینی هستیم.

برای درک بهتر موضوع با این مثال توجه کنید . خانه ای را تو نظر بگیرید که یک سقف بسیار سنگین دارد که این سقف روی چهار دیوار قرار گرفته است این دیوارها بافتهای استخوانی و غضروفی بینی هستند و سقف سنگین این بیت هم در واقع لحات روی بینی است . جراح حیث انگیزه کوچک کردن بینی موقع جراحی از سایز نسل و غضروف کم میکند و به ساختمان آن شکل میدهد. حال گر این دیوار ها بیش از حد کوچک شوند باعث میشود سقف سنگین بیت ریزش کند.

این نکته بسیار مهم است که بینی گوشتی را نمی‌توان با جراحی خیلی خیلی کوچکتر کرد و بیمار می‌بایست سبق از عمل بلندپایگان کامل به این نکته داشته باشد و از عمل بینی خود توقعات منطقی و عقلانی داشته باشد و در فکر کوچک کردن خیلی زیاد بینی خود نباشد.

حتماً شنیده‌اید که بینی گوشتی پس از جراحی بر می‌گردد. عقب گرد بینی گوشتی بعد از عمل جراحی یک باور کاملاً غلط است و هیچ پایه علمی ندارد. سر پشه دره واقع بینی گوشتی که با شرعیات صحیح جراحی شده باشد و جراح وقت جراحی بینی گوشتی مبادرت به تقویت ساختار داربستی بینی نموده باشد بلی تنها بر نمی‌گردد بلکه با گذشت مجال و کاهش تورم بینی  به زمان زیباتر از پیش از جراحی خواهد شد.

انحراف بینی باید از 2 جهت مورد بررسی قرار گیرد یکی انحراف داخلی تیغه بینی است و دیگری کج بودن ظاهری بینی.
به تیغه میانه مرکز قلب بحبوحه بینی که بینی را به کورس دور قسمت تقسیم می‌کند سپتوم بینی می‌گوییم. تیغه بینی دیواری است که از ساختمان‌های غضروفی و استخوانی تشکیل شده است،‌ قسمت‌های عقبی حین استخوانی و قسمت‌های جلویی ساختمانی غضروفی دارند.

انحراف بینی
انحراف بینی

انحراف بینی

ذکر این نکته مهم است که تو تمامی افراد این تیغه بینی تا حدی ضلال دارد و به جمله دیگر سپتوم بدون هیچگونه انحرافی نیست ندارد و درب اکثریت افراد با بررسی دقیق متوجه خواهیم شد که مقداری کج روی سپتوم بینی جزئی هویت عرضه دارد ولی این ضلال بینی جزئی دلیلی بر انجام جراحی انحراف بینی نیست مهم این است که آیا این خمیدگی بینی برای بیمار مشکلی خصوصاً از لحاظ تنفسی ایجاد نموده است یا خیر. داخل صورتی که ضلال بینی شخصی را مبتلا مشکلات تنفسی نموده باشد می‌توان با جراحی کج روی بینی،‌ مشکل را تصحیح نمود. ضروری به ذکر است که اگر جراحی تنها مگر لاغیر به قصد مرمت تادیب انحراف تیغه بینی فرجام شود،‌ کج روی تیغه بینی رفع شده و تنفس بیمار بهبود میابدولی تغییر مدخل سرپوش شکل ظاهری بینی ایجاد نخواهد شد و لخت عداد جراحی‌های زیبایی به حساب نخواهد آمد.
روش دیگری از انحراف بینی انحرافی است که عیان بینی را هم درگیر کرده و به حین deviated Nose یا همان بینی کج می‌گویند که با جراحی بینی به سادگی شایسته برطرف ازمد افتادن میباشد. این کجی ظاهری بینی می‌تواند یار پابه پا با کجی تیغه باشد و یا فقط محدود به کجی مدخل سرپوش استخوان‌های بینی باشد. جهت آشتی کجی ظاهری بینی نیاز به خاتمه جراحی زیبایی نیست دارد که داخل حین شغل جراحی خمیدگی تیغة بینی هم درون صورتی که وجود داشته باشد. تهذیب می‌گردد .
یکی از علایق دکتر قارونی که مدتها روی وقت حسن مطالعه نموده اند جراحی و روشهای تهذیب بینی های به صلح کج میباشد و ایشان پایان رقعه خود درب دوره تخصصی گوش و حلق و بینی را به این موضوع خاص دادند و با مطالعه بیمارانی که تو دوران کودکی و سنین رشد دچار ضربه بینی شده بودند و نوشته ها پیامدها آن ضربه تو بزرگسالی صراط حل های جدید و نوینی در مرمت تادیب بینی های دارای کجی ظاهری نمودن نمودند که مورد توجه و پیشواز کنگره های معتبر داخلی و خارجی آرامش گرفت و ایشان داخل کنگره بین المللی گوش و حلق و بینی دروازه اندر سال 2013 درون این مورد سخنرانی کردند.
تا به حال بیماران بسیاری از این تبانی با انحراف تیغه بینی چه کژی اعتساف داخلی و چه کجی ظاهری توسط ایشان جراحی شده اند و حتی جراحی پلک موفق زیادی داشته اند و به نتایج دلخواه رابطه تسلط یافته اند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.